Friday, August 11, 2006

Svaka ptica svome jatu ...


Prva generacija (2004.)
Na balkon na dvadesetom katu nebodera u Zagrebu (Braće Domany 4) u suton jednog proljetnog dana 2004. godine doletjela su dva sokola.
Gledajući ih kroz odškrinuta balkonska vrata pomislio sam da su tek tako navratili, u prolazu, poput drugih ptica što ponekad slete na TV antene na mom balkonu. Međutim, sutradan sam ih opet vidio.
Zavirivali su mi u sobu gdje sam nešto radio na računalu, kao da su izviđali kakva je situacija... Zatim ih neko vrijeme nisam vidjao dok nisam jednoga dana izašao na balkon:

Tu na jednu zapuštenu policu, pored starog kovčega punog neke već davno zaboravljene starudije, moji pernati došljaci počeli su donositi namještaj za svoj novi dom: grančice, suhu travu i odbačeno perje od kojeg su savijali gnijezdo.
Pažljivo sam ga stavio u jednu plastičnu košaru kakve se koriste za držanje voća ili povrća. Namjestio sam im to na policu i zamijetio da jedan od njih kruži u blizini nebodera zacijelo motreći okom sokolovim što ja to radim.


Poslije toga više od dva tjedna nisu slijetali na balkon, a ni ja nisam tamo izlazio da ih ne bih uplašio. Jedno jutro probudilo me njihovo kliktanje. Kad sam otvorio vrata balkona mama-sokol izletjela je iz gnijezda, a u njemu je već bilo jedno malo pjegavo bijelo-smeđe šareno jaje.
Dva tjedna poslije bilo ih je pet!






Mario Profaca

4 Comments:

Blogger Ernie said...

Wow! Almost makes me want to live in a hi-rise! Very impressive!

5:36 PM  
Blogger Mahmood Al-Yousif said...

unbelievable! lucky you... so you put these baskets in there in the knowledge that they will come and nest in that particular location? How did you know that they will use them?

8:42 PM  
Blogger Mario Profaca said...

No, Mahmood, I didn't plan anything. One sunny afternoon in late summer 2004. I was writing something on my PC when I looked through the balcony door and saw one of them at one of my TV antennas. I thought it was just an accidental visit. But next day I saw two of them... Several days later I went to the balcony and then I saw they started building a nest on a shelf I left uncared-for a long time. Later on when mom-hawk started laying eggs I carefully took the nest to the basket. And they accepted it very good.

9:49 PM  
Blogger YC said...

Thanks Mario for letting me know of your blog. Very exciting to have them nest on your balcony. Although I cannot read the language the images are impressive. YC

10:13 PM  

Post a Comment

<< Home