Sunday, August 13, 2006

Druga generacija pod video-nadzorom


Druga generacija (2006.)

Ovog ljeta u gnijezdu se pojavilo čak šest jaja! Pažljivo sam ga stavio u jednu plastičnu košaru kakve se koriste za držanje voća ili povrća. Namjestio sam im to na policu i zamijetio da jedan od njih kruži u blizini nebodera zacijelo motreći okom sokolovim što ja to radim. Poslije toga više od dva tjedna nisu slijetali na balkon, a ni ja nisam tamo izlazio da ih ne bih uplašio.
Iznad gnijezda sam montirao malu bežičnu kameru da bih ih mogao pratiti ne uznemiravajući ih dok su mama-sokol i tata-sokol naizmjence ležali na jajima.

Jedno jutro probudilo me njihovo kliktanje...












6 Comments:

Blogger bozette said...

That is so beautiful.
I love any thing to do with wildlife and nature.
Thank you for stopping by my blog I hope you stop again.

5:46 PM  
Blogger Pam in Tucson said...

Thank you so much for coming to my blog and directing me to yours. I wish I could read Croatian. At least I can look at the photos, which are wonderful! Good wishes to you.

8:15 PM  
Blogger Gary said...

Fantastic photos! Thank you for visiting my blog also.

8:42 PM  
Blogger Susan Gets Native said...

Thanks for the note on my blog and the link to yours. I don't peak Croatian but I get the picture from the pictures!
thanks!

8:52 PM  
Blogger John said...

Those are wonderful hawk pictures. Unfortunately I do not read Croatian, so I cannot understand the text that goes with them. Thanks for leaving a link on my blog.

8:39 AM  
Blogger Sayornis said...

Thanks for the comment and the link to your photos. It appears that "your" birds are Eurasian Kestrels, and they are quite successful. Thanks for providing a safe place for them.

5:51 PM  

Post a Comment

<< Home